Patrouilleboot

  • Bouwjaar: 1967
  • Ligplaats: Heeg
  • Prijs: verkocht
  • Afmetingen: 12 x 3 x 0,65
  • Motor: John Deere 6068T, 170pk. Verbruik 3.5 liter p/uur.
  • Materiaal: Cortenstaal
  • Afbeelding:
  • Plaats op de kaart: 52.9709,5.61094

Je koopt hier een nieuwe boot! Als je de boot ziet word je echt verliefd op de boot zo mooi en met veel liefde gemaakt! Compleet gerenoveerde / nieuw gebouwd en ingerichte voormalige patrouilleboot.

In 2018 als casco geheel nieuw en professioneel opgebouwd/ingebouwd/betimmerd/geschilderd (romp en opbouw in expoxy). Romp is van cortenstaal, opbouw is van aluminium.

Gebruik gemaakt van duurmzame en moderne materialen. Gehele renovatie vastgelegd en ter inzage.

Casco van 1967 en heeft dienst gedaan als patrouilleboot in Oost-Berlijn, Type KB12.
Bouwnummer 4, historie compleet.

Ideaal als day/weekend cruiser en perfect voor dagtochten met familie en vrienden.

Afmetingen:
Lang: 12 meter
Breed: 3 meter
Diepgang: 0,65 cm
Gewicht: 5.500kg

Doorvaarthoogte: 2.2 meter

Motor: John Deere 6068T, 170pk. Verbruik 3.5 liter p/uur.

Echte eyecatcher op het water, vele complimenten reeds ontvangen.

Voor meer foto's en informatie neem gerust contact op of zie
promofilm youtube: https:youtu.be/l42jLxV0ydw

(Overdracht in overleg, beschikbaar per week 33)

Geschiedenis en renovatie van de WS 23

De restauratie van de WS 23, patrouille boot uit de voormalige DDR

Na het laatste restauratie project van een klassieke Chris Craft kwam de verkoper bij toeval het casco van deze patrouille boot tegen.

De mooie zeeg en enorme waaiersteven trokken direct zijn aandacht. Hij was direct verliefd maar werd direct ook afgeschrokken door de staat van het casco….het moest compleet opnieuw opgebouwd worden. Al hij nu terugkijk kun je vaststellen dat het een nieuwbouwproject is geworden.

De potentie van het schip en de liefde voor unieke en klassieke schepen, heeft hem doen besluiten om het casco te kopen.

Het schip verdiende het om weer in de vaart gebracht te worden, dus is hij de uitdaging aangegaan. Het interieurontwerp heeft hij samen met zijn vrouw uitgewerkt. De gehele betimmering is in samenwerking met Jurjen Mulder Scheepsbetimmeringen in Grou uitgevoerd. En de technische installatie is in samenwerking met Eric de Haan Jachttechniek uitgevoerd. Het benodigde laswerk en het schilderwerk is grotendeels in eigen beheer gedaan.

De werkzaamheden zijn gestart in oktober 2018 en juni 2019 was de tewaterlating. Een bijzonder moment na veel bloed, zweet en tranen en de vele uren die er uiteindelijk in zijn gaan zitten.

Het uiteindelijke resultaat mag er zijn. De gehele renovatie is vastgelegd in een mooi fotoboek, welke ter inzage ook aan boord ligt.

Gedurende de renovatie heeft hij de historie kunnen achterhalen. Tijdens Kerst 2018 heeft hij de oorspronkelijke werf in (voormalig Oost-) Berlijn bezocht. Geheel bijzonder is dat hij uiteindelijk in contact ben gekomen met een medewerker van de werf die destijds daar werkzaam was. Hij heeft hem nog een aantal tekeningen en originele bouwnummerplaquette gestuurd.

In de jaren ’60-’70 zijn de eerste series van deze types (KB 12) gebouwd. Ze hebben dienst gedaan als grenscontrole / patrouille boot op o.a. de Elbe, op de grens van toenmalig Oos-West Duitsland.

De architect bekend om zijn prachtige en klassieke ontwerpen heeft niet alleen beroepsschepen voor de toenmalige (legerleiding) van DDR ontworpen maar ook prachtige (snelle) jachten voor de particulier.

Meer informatie: Franklin Zielinski - Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. - 06-25289747

  • Hits: 1556
Dolphin yachtbrokers

Dolphin Yachtbrokers

KvK: 85073229