Hier wat gegevens van deze prachtige boot in het kort:
Lengte 9.60m (romp)
(maar door de trap en railing 10meter.)
Breedte : 3.20m
Diepgang : 0.85m
Kruiphoogte 2.35m
Werf: ariadne edam omstreeks 1980
Slaapplaatsen: 7
Boegschroef 55kg (side-power)
Motor : BMC 2.2, 55pk.
Dieseltank 300L, watertank(rvs) 200L, dagtank 45L gekoppeld aan 6L boiler.
Er is veel aan de boot vervangen en vernieuwd. Boot vaart en manoeuvreert zeer goed. Lees meer hieronder.
Uitgebreide omschrijving:
7 vaste slaapplaatsen, en door de dinette om te bouwen nog 2 extra(9!!!). Achterkajuit 3, op de achterkajuit door de zeer goed uitgedachte tent nog 2, en 2 in de punt.
Heel veel opbergruimte kastjes onder de bedden , onder de dinette en 2 kasten weerskanten van de kombuis. Kortom een zeer van (praktische)ruimte voor deze maat.Kombuis is gedeeltelijk vernieuwd. Er is een nieuwe achterwand in gemaakt en een nieuw werkblad met mooie wasbak. De afvoer die onder de waterlijn zat met een standpijp is netjes gedicht en loost nu boven de waterlijn.Een zeer ruim toilet. Standpijp is dicht en er staat een porta-pottie.
Het schip is werfgebouwd door ariadne-edam omstreeks 1980.
De voorstuwing is geregeld door een 3 bladsschroef, velvet keerkoppeling en een torycroft/BMC 2.2, 55pk. De motor is volledig gereviseerd en heeft sindsdien 700 uur gelopen. 2020 zijn alle koelwaterslangen vervangen. De motor heeft een gesloten koelsysteem, dus geen wierpot die kan verstoppen of elke keer vervangen. De motor verbruikt diesel uit de 300L tank.(deze is winter 2020 geheel gereinigd.)
Er is ook een watertank (rvs) van 200L voor spoelen/ douchen enz.
En een 45L dag tank (met tankmeter,af te lezen in de kombuis)voor drinkwater gekoppeld aan een 6L warm water boiler.
Alle matrassen en kussen zijn vernieuwd in 2020. De vloer van de stuurhut is volledig vernieuwd. Geheel nieuwe tent die in 2021 is geplaatst. Alles uitritsbaar, en de tent is in 2 gedeeltes te demonteren of aleen de achterkant zodat het bed op de achterkajuit een zonnebad word, of geheel zodat er cabrio kan worden gevaren.
Bakboord raam in de stuurhut kan open voor een fris briesje.
Heerlijke grote stuurstoel (leer) van zwaardvis. Groot(vlucht)Luik voorop met mooi uitzicht vanuit het bed in de punt. De boot is geheel geschilderd, het onderwaterschip (welke in de teer zat) is gestraald in 2020 en opgebouwd met een 2 componenten systeem (sigma 280 en daarna sigma 380) af te werken met een antifouling naar keuze. 1 komponenten hard of zacht of 2 komp. Mooie RVS railing met prachtige trap laten plaatsen in 2020.RVS vlaggenstokken 2020. RVS steun voor motor op de hek. 4 nieuwe Stootwillen (majoni) 2020. Fenderhouders RVS 2020.
Nieuwe anodes geplaatst 2020.
Electa is professioneel aangelegd door bedrijf, schema's zijn aanwezig.
230 aansluiting aan stuurboord, en gezekerd op de boot.Victon accu lader(2021), die de 2 105AH accus laad. 1 is de startaccu en de ander de huishoudaccu. Worden beide geladen door de motor tijdens het varen, of waneer walstroom is aangesloten door de 30ah lader van victron. De boegschroef is krachtig genoeg met 55kg en is van het merk side-power.(zelfde als eerste types vetus) heeft e
Webasto 3900(4kw) diesel kachel met eigen tank, zodat je het tijdens koude of natte dagen lekker warm bij zit!
Nieuwe compressor koelkast van dometic(110L) met vriesvakje onmisbaar voor de koude drankjes.
Voor meer informatie van deze echt prachtige boot: Franklin Zielinski -
Dolphin Yachtbrokers wordt gerund door Franklin Zielinski, een zeer ervaren / enthousiaste en gedreven ondernemer.