Deze in 2002 volledig gerestaureerde Admiraalsloep komt uit 1935 en werd origineel op de Thames gebruikt om de bemanning van de kade naar hun schepen en vice versa te brengen. Ze heeft dan ook de toepasselijke naam, de Union Jack. Volgens het verhaal is de sloep zelfstandig het Kanaal over gevaren. In 2002 is de sloep volledig gerestaureerd, waarbij de buitenkant van het overnaats gebouwde schip in de epoxy is gezet. Het binnenwerk is volledig opnieuw ingetimmerd met eiken en teak en er is een gloednieuwe tweetact Ruggerini dieselmotor in geplaatst. De Union Jack is in de jaren daarna alleen voor prive gebruik in de Amsterdamse grachten gebruikt en er staan daardoor minder dan 500 kilometer op de teller van de Ruggerini. Het schip komt met een op-maat-gemaakt zeil (inclusief aluminium buizen).
Afmetingen: 850 cm lang, 220 cm breed
Motor: Ruggerini MM150 Scheepsdieselmotor 2 cilinder
Vermogen: 14,7 Kw/20 PK
Bouwjaar: omstreeks 1935
Gerestaureerd in 2002
Materiaal: Hout en epoxy
Inclusief op-maat-gemaakt afdekzeil.
Dolphin Yachtbrokers wordt gerund door Franklin Zielinski, een zeer ervaren / enthousiaste en gedreven ondernemer.